איך לבחור סוג עדשות מגע נכון עבורי?

ברוב הפעמים הבחירות שנעשה בחיים שלנו יקחו חלק בלא מט נקודות זמן שונות, בין אם זה יהיה בחיי היומיום שלנו ובין אם נרגיש בבחירה דווקא ברגעים קריטיים יותר. אך מכל הבחירות שנוכל לעשות בחיים שלנו, דווקא הבחירה באיזה סוג עדשות מגע נשתמש יכולה להיות לא פחות מקריטית. בחירת בעדשות מגע הפכה בשנים האחרונות לדבר מורכב מכיוון שנוכל כיום למצוא סוגים שונים של עדשות מגע, אשר לכל אחת מהן יש את היתרונות או החסרונות שלה. כמובן שכל סוג של עדשה יכולה להיות מתאימה לאדם x יותר ולאדם y פחות, לכן בחירה זו צריכה להיעשות בשיקול דעת ובסקירה נכונה של כל האופציות העומדות לרשותכם.

עדשות מגע

עם כניסתו של חומר הידרוג'ל כאל חומר בסיס לרוב עדשות המגע, צצו בשנות השמונים לא מעט עדשות מגע אשר רובן היו קשיחות ולשימוש קבוע(חודשי/שבועי). אך כיום עם חידושים שונים של הטכנולוגיה ובעיקר ברפואת העיניים, תוכלו למצוא לא מעט סוגים של עדשות מגע ועיצובים שונים אשר יעזרו לכם להשיג מטרות שונות עבור העיניים שלכם.

עיצובי עדשות

•ספריות
עדשות אלו מספקות מענה אופטי לאורכה של כל העין, דבר שהופך אותן למתאימות במיוחד עבור אנשים הסובלים מרוחק ראיה  או מקוצר ראיה.

•עדשות סקלרליות
סוג זה של עדשות מאפשר שימוש רב בהן ויכולות לתת מענה גם לאנשים הסובלים מקרניות מעוותות או לא סדירות, יובש קבוע בעיניים וגם לאנשים בעלי צילינדר גבוהה. ולמרות שעדשות אלו נמצאות תחת הקטגוריה של עדשות "קשות", הן נוחות מאוד לשימוש ורכות במגע

•עדשות מולטיפוקליות
עדשות אלו מאפשרות תיקון ראיה עבור טווחים הרחוקים, קרובים ובינוניים. לרוב מיועדות עבור "זוקן ראיה.

•עדשות אספריות
עיצוב זה של עדשות אמור לתת מענה עבור אנשים הסובלים מצילינדר, גם לאלו אשר סובלים מצילינדר שונה בכל עין. יחד עם עיצובים אלו ישנם לא מעט עיצובים שונים אשר עוזרים במניעה של התפחות בקוצר ראיה, שימוש אופנתי ועוד.

סוגי עדשות

כיום ישנם לא מעט סוגים שונים של עדשות אשר גם יכולות להגיע בעיצובים שונים על מנת לקבל תוצאות שונות, יחד עם מגוון רחב של חומרי גלם אשר יכולים להתאים למגוון שימושים ולאנשים שונים. הסוג הראשון הן לא אחרות מעדשות היברידיות המורכבות מעדשה קשה הנקראת GP  ולה מחדירים עדשה רכה לרוב מחומר סיליקון, היא מותאמת עבור הסובלים מקרניות לא סדירות או צילינדר גבוהה. הסוג השני של עדשות מגע הן עדשות הידרוג'ל העשויות מחומר מבוסס מים, והן נחשבות לדקות מאוד ונוחות להרכבה. הסוג השלישי של עדשות המגע אלו לא אחרות מעדשות מחומר GP שהזכרנו קודם לכן, אלו מאפשרות מעבר מרובה של חמצן ומתאימות לבעלי צילינדר גבוה או בעיות קרנית כאלו ואחרות. הסוג הרביעי של עדשות מורכב כולו מסיליקון והידרוג'ל, בעל מעבר גבוהה של חמצן וזמן שימוש ממושך.