התא המשפחתי בזמן הקורונה

התא משפחתי בתקופת הקורונה עובר זעזועים רבים. נכנסנו לעידן של חוסר ודאות – לא ברור מה יהיה עם הילדים, מה יהיה העתיד שלהם, איך תעבוד מערכת החינוך, מה יהיה עם פרנסה – יש כאלה שעובדים מהבית יש כאלה שכבר לא עובדים, המצב שנוצר יוצר מתחים גדולים, איך מתמודדים עם המצבים האלו?

ברמה הכלכלית חשוב להפנים שאנחנו בסוג של מצב חירום, מצב חדש שלא הכרנו . אפשר לראות את זה ברמה המשפחתית ועד לרמת המדינה והעולם כולו, לכן לקיחת אחריות היא מילת המפתח כאן – הצעד הראשון הוא לעבור למצב של ניהול, במקום להיות מנוהלים על ידי המצב . עבור רבים מאתנו זו הזדמנות פז כי עד עכשיו לא ממש מצאנו את הזמן להסתכל לעומק על מצבנו הכלכלי, אלא נסחפנו אחרי הרצונות השונים לקנות ולצרוך מבלי באמת שהיינו צריכים לרכוש .

הכל היה נראה מאוד חשוב, היה נראה לנו שאנחנו פשוט חייבים. חייבים לשדרג כל פעם את הסלולרי, לקנות עוד בגדים, מכונית חדשה,  מוצרי חשמל והרשימה עוד ארוכה. עכשיו ברור לכולנו שאנחנו חייבים להתיישב בכיסא הנהג ולהתחיל לנהל את המצב הכלכלי שלנו בהתאם למצב החדש. מה זה אומר?

קודם לבדוק מהן בפועל ההכנסות שלנו ולעומתן מהן ההוצאות המינימליות ההכרחיות כדי להחזיק את המשפחה. בשלב הבא צריך לבחון איך שני הדברים האלו משתלבים זה בזה . אף אחד לא יעשה עבורנו את הבדיקה הזו. כל אחד מאתנו, כל תא משפחתי וכולנו כחברה חייבים להיכנס למהלך הזה. 

האמת היא, שרובנו כבר נכנסנו אל המצב החדש ברגל ימין,  הפסקנו לקנות בטירוף דברים שאנחנו לא צריכים או לחפש אחרי החופשה הבאה בחו”ל. התחלנו לחפש קשר עדין יותר בינינו, דרך הזום או המרפסת, גילינו את בני זוגנו וילדינו, מתחילים לראות אור בקצה המנהרה!