תעצרו את רכבת, מחליפים מסילה

תעצרו את הרכבת, אני רוצה לרדת. ככה הוא מרגיש הדיכאון שלי. כולם נהנים מהנוף, מההפעלות ורק אני יושבת מתחת לענן שחור וחייבת לשאול – למה? למה אני מרגישה ככה? איזו מההרגשות שלי לא נכונות – שכולם נהנים מהנסיעה או שרק אני עצובה? למרות כל החיוכים הגדולים לפחות 10% מהאוכלוסייה בכל זמן נתון מרגישה בדיכאון, כולל בישראל, והגילאים ממשיכים לרדת. היום אפילו ילדים מכירים את ההרגשה.

בין ייאוש לשמחה
בין ייאוש לשמחה

איך זה יכול להיות שבעולם שעקרונית אמורים להיות לי כל צרכי הקיום הבסיסיים והרבה מעבר, אנשים כל כך אומללים? מלכים לא חיו כמו שאדם ממוצע מן הישוב חי היום. יותר מכך, כל העולם ומנעמיו פרושים לפנינו ובכל זאת אנחנו לא מאושרים. אולי אנחנו מחפשים את האושר במקומות הלא נכונים? לא בטוחה שההפך מדיכאון הוא אושר. לדעתי, ההפך היא תקווה, שמחה, אופק חדש לטובה. דיכאון הוא פועל יוצא של ייאוש. 

ייאוש שזה כל מה שיש. שהחיים כמו שהם הם האופציה היחידה. שאין משמעות או אפשרות לקשר רגישי כנה ואמיתי בכל הרמות ושנולדנו לעבוד, לבזבז, לסבול ואז למות. לא היינו מגיעים בכלל למחשבות האלה מלכתחילה, אם חיינו היו מספקים רגשית. אם מערכות היחסים בין האנשים היו חמות וטובות. אנחנו אומללים כי אנחנו בודדים, גם אם אנחנו במערכות יחסים. זה די הגיוני בעידן שבו גם האנשים הם מוצרי צריכה. להשתמש ולזרוק. 

אני חושבת שכולנו צריכים להכיר תודה עמוקה לטבע שכנראה שמע את תפילתנו ועושה לכל צורת ההתנהלות האנושית הנוכחית סוף. הוא שלח לנו את הקורונה שמכריחה אותנו לעשות סטופ. לחשוב מחדש על החיים ועל כל מערכות היחסים האנושיים. 

את רוצה להיות בריאה? תחשבי דווקא על בריאות שאר האנשים. אתה רוצה להיות בטוח? תטפל באחרים.  העולם שלנו משתנה לנגד עיננו ואני באה לכאן להגיד – טוב מאד. תודה רבה טבע חכם. בבקשה תעזור לנו להיות טובים יותר. אחד לשני ולכל הסובב אותנו, אז בטוח שנהיה בריאים, מלאי תקווה ועם אופק פתוח לרווחה. הכל מתהפך. הכל חוזר למקומו הראוי. אנשים יפים, זה הזמן להפנים שנגמר העולם הישן, נפרד ממנו לשלום ונצעד יחד יד ביד לעולם חדש שבו נחיה באיזון ובשמחה!  

אומרת לכם בכנות – אין יותר סיבה לדיכאון. הכל עומד להשתנות לטובה. כל המערכות הקודמות שחנקו אותנו יקרסו עכשיו, כל מה שצריך תיקון יראה את קלקולו לאור יום ולא ניתן יהיה יותר לברוח מההבנה שאנחנו צריכים להשתנות. אנחנו נלמד מחדש לאהוב. אם רק נתמוך ונעזור אחד לשני לעבור את המעבר ונסתגל ביחד, בוודאות מבטיחה לכם שזו בדיוק התשובה, הנס, ההזדמנות שכל חייכם חיכיתם לה. נכון ששווה להישאר פה בשביל זה?