ערן שיוביץ מנתח את הביטוי "נשיץ ברנדס"

הפעם נרצה לגעת בשני תחומים שהפכו לחמים מאוד בשנה האחרונה – הראשון הוא כל הנושא של ניהול מוניטין בגוגל והשני הוא הדגש שהחלו לשים משרדי עורכי דין על קידום בגוגל ונראות ברשתות החברתיות.

פנינו אל ערן שיוביץ, מומחה בקידום אורגני שהוציא לאחרונה גם סרטונים בנושא ניהול מוניטין לעורכי דין וגם ניתוח שיווק עורכי דין בגוגל בבקשה לקבל ממנו חוות דעת מניתוח הביטוי "נשיץ ברנדס" בגוגל. להלן התובנות:

  1. במקום הראשון בביטוי עומד האתר של החברה שזו כבר אינדיקציה טובה. אם כי האתר מעט מיושן בנראות שלו וכנראה גם בפלטפורמה שעליה נבנה. אך מבחינת הביטוי הוא עושה את העבודה. מכיוון שהאתר באנגלית כנראה שהמשרד מפסיד לא מעט טראפיק פוטנציאלי שהיה יכול להשיג אם היה מקים אתר תוכן מושקע בעברית עם תחומי ההתמחות שלו במטרה להגיע ללקוחות פוטנציאלים שמחפשים בגוגל.
    מה שמחזק  את הדעה המקצועית שלי הוא החיפושים הקשורים שגוגל מציג "נשיץ ברנדס אמיר עברית" – כלומר ישנם אנשים עם צורך להגיע לאתר בעברית. אך זהו נושא שעומד כבר מחוץ להיקף של הסקירה הנ"ל.
  2. המשרד עושה שימוש בגוגל עסקים מה שמחזק את הנראות בעמוד הראשון וגם מאפשרים לו לצבור ביקורות חיוביות.
  3. 3.      במקומות השני והשלישי יש האתר הדף של נשיץ וברנדס מדאנס 100 וכן את הערך שלהם בויקיפדיה. מכיוון שאין מידע שלילי על המותג בויקיפדיה אתייחס לתוצאה זו כחיובית.
  4. לאחר מכן מופיע דף הפייסבוק "מתמחים בנשיץ ברנדס אמיר" מה שמעלה את השאלה מדוע לא מופיע קודם דף הפייסבוק של המשרד – האם יש כזה ואם כן האם נעשה בו שימוש מושכל ואם כן אז מדוע הוא לא מקודם לעמוד הראשון בגוגל?
  5. במקומות הבאים נמצאים שני אזכורים של נשיץ ברנדס אמיר באתר גלובס ואז סרטונים על המשרד. כל הסרטונים הם מפייסבוק וייתכן והיה כדאי גם להשקיע בערוץ יוטיוב למשרד – להעלות את אותם סרטונים גם ליוטיוב כדי לאפשר לקהלים נוספים לצפות בהם וכן להכניס יותר תוצאות חיפוש לשם המותג.
  6. 6.     2 התוצאות הנוספות בדף הן תוצאות מאתרים לא מוכרים יחסית בשם בידספירט ואתר גיזמומייקר, כאשר הראשון נראה כמו אתר לא איכותי שמתרגם תוכן בצורה אוטומטית. בכל מקרה הייתי ממליץ לנסות לקדם לעמוד הראשון במקומם איזכורים מוצלחים יותר של המותג מדאנס גייד, כלכליסט, דה מרקר וכדומה שנמצאים בעמודים 2 ו3.
  7. לסיכום ניתן לומר שבכל הקשור לניהול מוניטין חיובי המשרד נמצא במצב טוב בגוגל, אך נראה שפחות בגלל העבודה השיווקית ויותר בגלל העובדה שאין איזכורים שלילים המאיימים עליו. ברמת האסטרטגיה השיווקית מומלץ מאוד לבחון מחדש את נושא האתר והנכסים החברתיים במטרה להפוך את הזירה המקוונת לכזו שיכולה ליצור עבור המשרד עבודה נוספת.