שתלים דנטליים קצרים

ישראל נחשבת לאחת המדינות בלא מעט תחומים ובעיקר בתחומים טכנולוגיים, כאשר התקדמות זו משפיעה באופן כמעט ישיר אל לא מעט מחיי היומיום של רוב האזרחים, החל מטכנולוגיה יעילה לנסיעות ודרכים ועד אל טכנולוגיות מצילות חיים בתחום הרפואה. ובזום מעט יותר רחב אל תחום הרפואה, בעשור האחרון גם רפואת השיניים בישראל עושה צעדי ענק עם עוד ועוד כלים טכנולוגיים רפואיים כמו https://bicon.co.il/  המביאים עימם בשורה ללא מעט מטופלים בכל הגילאים. אחת הדוגמאות לכך אלו כמובן שתלים דנטליים קצרים, אשר מהווים פריצת דרך במקרה של עיקרה והחלפת שן חולה בשתל חדש, כשיכולת ההתאמה נחשבת למצוינת בעבור לא מעט מקרים.

מתי נדרשים שתלים דנטליים רגילים או קצרים?

עקירה של שן חולה היא במרבית המקרים מעין "הליך" אחרון או הכי פחות רצוי, שכן הצורך לשמר שיניים הינו דבר חשוב אך במקרים כדוגמת אלו שנביא בהמשך אין מניעה מעקירה של שן. מקרים אלו נעים החל מדלקות חניכיים ועששת(או ביחד או בנפרד) המאיימות לא רק על שלמות השן אלא גם על שורשי השן ועלולים "לכרסם" גם באזורים קריטיים ולנסיגת עצם השן. מקרה נוסף הוא לאחר עקירה של שן חולה ואי מתן טיפול בזמן, שכן שן יחסית בריאה או בעלת עצם תוכל לקלוט שתל "רגיל" אך אם לא נעשה טיפול מהיר תתבצע נסיעה של עצם השן. מקרה נוסף ולא פחות נעים גם כן הוא לאחר קבלת מכה חזקה באזור השן, אשר עלולה להוביל בחלק מהמקרים גם לנסיגת עצם השן ולהעלות את הצורך בשתל קצר.

מדוע שתלים קצרים ומה ההיצע כיום?

השימוש בשתלים קצרים כמו שניתן להבין, הוא במקרים בהם קיים חוסר של עצם השן וקיים קושי של שתל רגיל להשתלב במקום השן החולה ללא העצם. לכן השימוש בשתלים קצרים נעשה כיום דרך מספר גדלים, החל ממחסור גבוה של שן ועד אל שיניים בודדות. ההיצע הקיים ברפואה הישראלית נע בין שתלי ביקוין האמריקאים, לבין שתלי פרימדיון הישראלים. שתי החברות מציעות מנעד של שתלים המצליחים להתחבר בצורה יעילה ואיכותית אל עצם השן ולעמוד גם תחת תכתיבי הזמן והלעיסה.